Abstract
Denna artikel presenterar en Learning Study som innehåller tre forskningslektioner.Syftet med studien var att analysera på vilket sätt variationsmönster inverkar på enelevgrupps lärande och förståelse för vad som påverkar blodomloppet. Studiensdesign baserades på Variationsteorin och undersökningsgruppen utgjordes av 45elever i årskurs sex. Resultatet visade att alla elever utvecklade sina kunskaper omvad som påverkar blodomloppet. Genom att åskådliggöra blodcirkulationen som ettsammanbundet system och hur en väska transporteras i ett helt system gentemot ettsystem med hål i fick eleverna se att oavsett var i systemet brottet är påverkas alla delarna.
Tilldelningsdatum | 2013-sep.-17 |
---|---|
Originalspråk | Svenska |
Handledare | Mona Holmqvist Olander (Handledare) & Mina O´Dowd (Examinator) |
Utbildningsprogram
- Masterprogram i utbildningsvetenskap
Kurser och ämnen
- Pedagogik
Högskolepoäng
- 30 hp
Nationell ämneskategori
- Utbildningsvetenskap (503)
Nyckelord
- blodcirkulationen
- idrott
- hälsa
- learning study
- variationsteorin