Abstract
Syftet med studie är att undersöka hur förskolans personal beskriver sitt bemötande till barn med separerade föräldrar. Genom att intervjua sex pedagoger med utgångspunkt från hela arbetslaget har vi kunnat skönja personalens bemötande mot barn och föräldrar. Vi har valt att se på bemötandet genom att använda oss utav anknytningsteorin. Resultatet visar tendenser på att personalen utgår ifrån barnets bästa och lyfter situationen när personalen anser att behovet finns, men även att föräldrarnas handlande i en separation spelar en stor roll för barnens välbefinnande.
Tilldelningsdatum | 2012-apr.-26 |
---|---|
Originalspråk | Svenska |
Handledare | Kenny Schylander (Handledare) & Charlotte Tullgren (Examinator) |
Utbildningsprogram
- Lärarprogrammet
Högskolepoäng
- 15 hp
Nationell ämneskategori
- Utbildningsvetenskap (503)
Nyckelord
- separation
- förskola
- personalens bemötande
- barn
- föräldrar