Den förändrade revisionsbranschen
: en studie om hur en ökad kommerisialisering inom revisionsbranschen påverkar revisorers well-being

  • Karoline Karlsson
  • Emmy Vinberg

    Examensarbete: Magisterexamen

    Abstract

    En studie om hur en ökad kommersialisering inom revisionsbranschen påverkar revisorers well-being. Begreppet kommersialisering representeras av de tre aspekterna marknadsorientering, kundorientering och affärsorientering medan well-being aspekten representeras av lycka, arbetstillfredsställelse och arbetsmiljö. Det empiriska resultatet av studien tyder på att kommersialiseringsaspekterna marknadsorientering och affärsorientering har en positiv påverkan på revisorers well-being.             

    Tilldelningsdatum2014-aug-19
    OriginalspråkSvenska
    HandledareUmans Timurs (Handledare) & Peter Öhman (Examinator)

    Utbildningsprogram

    • Ekonomprogrammet

    Högskolepoäng

    • 15 hp

    Nationell ämneskategori

    • Företagsekonomi (50202)

    Nyckelord

    • revisionsbranschen
    • revisionsbyrå
    • revisorer
    • kommersialisering
    • well-being

    Citera det här

    '