Extra anpassningar och särskilt stöd i fritidshemmet
: En kvalitativ intervjustudie om extra anpassningar och särskilt stöd i fritidshemmet.

  • Karin Bernwald
  • Agneta Nilsson

    Examensarbete: Högskoleexamen

    Abstract

    Studien behandlar området extra anpassningar och särskilt stöd inom fritidshemmets verksamhet. I arbetet undersöks hur pedagoger i fritidshemmet upplever sitt arbete med elever som är i behov av extra anpassningar eller särskilt stöd. Metoden som används vid undersökningen är kvalitativa, semistrukturerade intervjuer. Vår studie görs med teoretisk utgångspunkt i det relationella perspektivet och syftet är att undersöka hur pedagogerna i fritidshemmet upplever att elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd får lämpliga anpassningar i fritidshemmet. Studiens resultat pekar på att i dagens fritidshem med stora elevgrupper blir det svårt att tillgodose anpassningar till eleverna.   

    Tilldelningsdatum2018-jan.-30
    OriginalspråkSvenska
    HandledareBarbro Bruce (Handledare) & Carin Roos (Examinator)

    Utbildningsprogram

    • Grundlärarutbildning: fritidshem med inslag av validering

    Högskolepoäng

    • 15 hp

    Nationell ämneskategori

    • Pedagogiskt arbete (50304)

    Nyckelord

    • extra anpassningar. särskilt stöd
    • fritidshem
    • lärare i fritidshem

    Citera det här

    '