Läs- och skrivinlärning Hur individanpassas undervisningen?

  • Desirée Forsberg
  • Maria Persson

    Examensarbete: Kandidatexamen

    Abstract

    Detta arbete handlar om hur läs- och skrivinlärningen individanpassas till de elever, som pedagoger anser, har läs- och skrivsvårigheter.

    Genom litteraturstudier och kvalitativa intervjuer har vi undersökt hur pedagoger definierar läs- och skrivsvårigheter, vem som ger extra stöd och hur det ser ut.

    För att ta reda på detta har vi intervjuat sex pedagoger som undervisar elever i lågstadiet.

    Vårt resultat visar att individanpassning för elever med läs- och skrivsvårigheter sker genom anpassat material i den ordinarie gruppen samt enskilt, tillsammans med speciallärare eller specialpedagog.

    Tilldelningsdatum2005-juni-01
    OriginalspråkSvenska

    Nationell ämneskategori

    • Samhällsvetenskap (5)

    Citera det här

    '