Abstract
I dagens konsumtionssamhälle söker vi människor efter mer än bara att tillfredställa de grundläggande behoven, vi söker efter olika mervärden som kan tillgodose oss upplevelser. Uppsatsen belyser hur vi påverkas av våra restaurangbesök från ett upplevelseperspektiv, jag har i undersökningen använt mig av intervjusamtal för att få svar på vad som gör en restaurangupplevelse. Resultatet från informanterna kom att handla om samspelet mellan personalen, andra gäster och miljön på restaurangen. I uppsatsen förklarar jag sammanfattningsvis utifrån olika teoretiska dimensioner tillsammans med diskussionen av informanternas resultat hur samspelet mellan personal, andra gäster och fysiska miljön tillsammans skapar en upplevelse och hur en restaurangupplevelse tillblir.
Tilldelningsdatum | 2009-nov.-02 |
---|---|
Originalspråk | Svenska |
Handledare | Anna Burstedt (Handledare) |
Kurser och ämnen
- Övrigt
Högskolepoäng
- 15 hp
Nyckelord
- restaurang
- upplevelse
- upplevelserummet
- interaktion
- kund
- personal
- sanningens ögonblick